dilluns, 17 de febrer del 2014

De can Ruti a Alella


Encara ressonen les bombardes,
llençades als murs de Barcelona,
Des can Ruti i la plana de Barcelona al fons
Potser no hi havia tanta boira, però n'hi havia!
per tantes estones molt amargues
per defensar una altra corona...
Sí, gent del món...


Encara ressona la cridòria,
dels espetecs, dels gemecs i crits...
dels catalans que van fer història
tant fossin vius, morts o ferits...
Sí, gent d’Europa...

Encara ressonen les campanes
de les esglésies i la Catedral,
repicant: Senyor!,  ja fa setmanes
que el Duc de Populi ens fa mal...
Sí, gent d’Espanya...

Des d’aquí estant, veig tota la plana,
del riu Besòs fins el Llobregat,
mentre em cau una llàgrima vana,
galtes avall, pel nostre passat...
Sí, Catalunya...

Lleva’t!,  com la boira del matí
allunya’t!, com la nit ho fa del sol,
trist passat no torbis el destí,
ja és hora d’aixecar el nostre vol!
Sí, amics...



3 comentaris:

  1. Molt patriòtic, però vosaltres que feu? fugir pel bosc entre la boira? No m'ho crec, vosaltres no sou covards... o si?

    records d'en Miquel i meus des de les terres àrebs

    ResponElimina
  2. Com sempre boníssim...Jaume ets un "hacha" .

    ResponElimina
  3. La "calipàndria" no m'ha deixat venir però entre les fotos i l'excel·lent poema patriòtic m'he sentit com si us hagués acompanyat a la sortida.
    Joan

    ResponElimina